方炯鑌 - 壞人

最近在988播放率蛮高的歌曲,听了几遍也觉得很不错,歌词蛮感人。
感情路上你想当好人还是坏人呢?



歌名:壞人 (牽牛花開的日子 片尾)

演唱者:方炯鑌

詞曲:阿鑌

那 一扇車門 關出 我們的裂痕
一聲就震斷了回頭的路程

愛 無法均分 以後 就留給你們
也許用傷害結束 愛才更動人

容忍的人其實並不笨 只是寧可對自己殘忍
既然愛不能恆溫 祝福就給你下一個人

你是好人 也是個壞人
對我坦誠 只為了朝他狂奔
不能放任 所以放了
這點痛我還能忍

我是好人 也是個壞人
分得夠狠 你才有藉口轉身
寧願愛 一點不剩
也不忍 看戀人愛成路人

容忍的人其實並不笨 只是寧可對自己殘忍
既然愛不能恆溫 祝福就給你下一個人

你是好人 也是個壞人
對我坦誠 只為了朝他狂奔
不能放任 所以放了
這點痛我還能忍

我是好人 也是個壞人
分得夠狠 你才有藉口轉身
寧願愛 一點不剩
也不忍 看戀人愛成路人

三個人從不對等 總有個人必須犧牲
那永恆 就等他帶你完成

你是好人 也是個壞人
對我坦誠 只為了朝他狂奔
不能放任 所以放了
這點痛我還能忍

我是好人 也是個壞人
分得夠狠 你才有藉口轉身
寧願愛 一點不剩
也不忍 看戀人愛成路人

寧願愛 一點不剩
也不忍 看戀人愛成 路人

Comments

JacQueLine said…
我也觉得这首歌很有意思!
尤其是那一句“容忍的人其实并不笨;只是宁可对自己残忍”...
我是听了这一句歌词才开始注意这首歌的..
Wilson said…
这一句其实还蛮有意思的,可是太过委屈自己也不是很好哦!宁愿当坏人算了...
比较喜欢这句
“寧願愛一點不剩,也不忍看戀人愛成路人”
Anonymous said…
thanks for the song... i know wat to do.
JacQueLine said…
哗塞,你的歌词居然让你的朋友知道下一步该怎么做?
也太神了吧?
JunFei到底要做些什么样的决定呢?
Wilson said…
哈哈哈...你表听他“吹水”啦
Anonymous said…
@JacQueLine, will do the same way as the lyric goes lo..
it's difficult..need time..but doable..
JacQueLine said…
sorry wilson, using your blog to "talk" to junfei..

Well, It is okie for you to act exactly as what the lyric mean..
But...
please don do what it is shown in the MTV...

I think most of the gal will feel that the Guy in the MTC is RUDE especially when he burn all the "gift (doll)"in front of the Gal's house...

Good Luck!!
Anonymous said…
it's ok one.. wilson wont mind :p
i didnt burn them, but i wrap the gifts n put back at her place.. rude also?
Wilson said…
lol ... alright .. you guys want each other phone number or msn ?? :p
Anonymous said…
but i prefer chat in ur blog wo... increase ur traffic count mah.. no good meh :p

Popular posts from this blog

Natsumi Step

The Complete Manual of Suicide

New Product 3 in 1